aSSaLaMuaLaikum... peaCe..! jeMpoT SiNngaH.., Moh TerJah...!!

Islamic Widget



Monday, July 16, 2012

PeRSiaPan PeRkaHwiNaN(1)..,


ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,


      Entri kali ini ingin menceritakan bagaimana persiapan saya menjelang hari bahagia saya..., hihihi... x lama pon lg... pejam celik pejam celik, dah bulan july sekarang ni..., tggl lg kurang 4 bulan jew hah.. adoiyai...., org kata 1001 macam lah nak kna buat.. poning pale den..., dah r nk raye ni hah.., baju pon melambak2 nk kne buat ni hah... almaklum r mak saya ni sebuk dgn tempahan mnjht baju..  saya pon mnjdi kaki dan tangan buat mak saya lah... hihihihii..... golak plak...
      Kahwin ni kan pengalaman pertama saya.., saya pon nk lah jgak buat macam2 dgn hasil buah tangan saya sendiri.. itupon kalo boleh r.. hihihi... Runsing2 dibuatnya.. Nasib baik jgak lah saya dah buat persiapan sikit2... xde lah kelam kabut sgt.. kn??? Ibu saya jugak banyak membantu... Kadang2 tu kami sampai bertekak gila r.., yg saya nak begini, yg ibu saya nak begitu.., hah hambik ko... pening2...
      Susah jugak rupanya nak buat persiapan perkahwinan ni...  Nasib baik lah di pihak lelaki beritahu tarikh awal.., mampulah kami nak wat persiapan secara rapi.., Walaupon majlis nanti dijangka di jalankan secara sederhana.., tapi segala persiapan yg dilakukan kadangkala saya rasa ni bukan sederhana, dah macam besar-besaran dah.. hihihi... ummm ape kata kita tggu dan lihat jew lah kan bila dah sampai mase n tarikhnya... baru lah kita boleh decide sederhana ataupon besaran... Almaklum lah saya ni anak sulung.., mesty kluarga saya nak kan 1 majlis yg hamper sempurna.., mana ade org yg mampu buat sesuatu majlis tu dgn sempurna..., mesty ade sikit cacat celanya..., tapi saya harap jgn la ade sesuatu yg x diingini terjadi sepanjang persiapan majlis n sepanjang majlis berlangsung.., ”YA ALLAH, YA TUHANKU.., KAU YG MAHA MENGETAHUI SETIAP KEJADIAN DI MUKA BUMI INI, KAU PERMUDAHKAN LAH SETIAP PERKARA YG HAMBAMU INI LAKUKAN, KAU LANCARKANLAH SETIAP SEGALA PERANCANGAN MAJLIS N KAU LANCARKAN LAH PERJALANAN MAJLIS PERKAHWINANKU, SESUNGGUHNYA ENGKAU LAH YG MAHA MENGETAHUI...”
      Saya hanya mampu merancang hanya ALLAH yg menentukan setiap sesuatu kejadian......


WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

No comments:

Post a Comment

~..(^-^) HiDuP Mesty CeRia..~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Valentine's day pumping heart
CreaTed By MieRa... kiSaH MaNusSia..-AkiEmiE..