aSSaLaMuaLaikum... peaCe..! jeMpoT SiNngaH.., Moh TerJah...!!

Islamic Widget



Tuesday, December 27, 2011

Sembilu.........

Kelam malam sepi melamar kerinduan
Tak terpadam ingatanku terhadapmu
Dan pada siapa harus ku adukan
Resah ini kian menghimpit perasaan

Dan seandainya kasihmu mekar bagai dulu
Pasti tidak aku terbelenggu begini
Bukan salah aku retak semua ini
Berpunca darimu bertikam lidah
Lalu punah

Tak dapat ku bayangkan
Tuturmu bagai sembilu
Mencakar hati ini
Tanpa simpati di hati
Ingin rasanya
Ku laungkan rasa kecewa

Kekasih lupakan sejarah
Cinta kita baja dulu
Di manakah kau campakkan
Cintaku yang pernah kau sanjungi
Oh mengapa
Semua ini berlaku
Sedangkan aku sedikit pun tak pernah curang
Terhadapmu


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Sunday, December 18, 2011

Lirik Lagu OST Filem Ombak Rindu



Adira :

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :

Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku









Read more: Lirik Lagu OST Filem Ombak Rindu http://buzzera.blogspot.com/2011/10/lirik-lagu-ost-filem-ombak-rindu.html#ixzz1gsEHT16Q


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Saturday, December 17, 2011

25 pesanan Luqmanul Hakim


01 – Hai anakku: ketahuilah, sesungguhnya dunia ini bagaikan lautan yang dalam, banyak manusia yang karam ke dalamnya. Bila engkau ingin selamat, agar jangan karam, layarilah lautan itu dengan SAMPAN yang bernama TAKWA, ISInya ialah IMAN dan LAYARnya adalah TAWAKKAL kepada ALLAH.
02 – Orang – orang yang sentiasa menyediakan dirinya untuk menerima nasihat, maka dirinya akan mendapat penjagaan dari ALLAH. Orang yang insaf dan sedar setalah menerima nasihat orang lain, dia akan sentiasa menerima kemuliaan dari ALLAH juga.
03 – Hai anakku; orang yang merasa dirinya hina dan rendah diri dalam beribadat dan taat kepada ALLAH, maka dia tawadduk kepada ALLAH, dia akan lebih dekat kepada ALLAH dan selalu berusaha menghindarkan maksiat kepada ALLAH.
04 – Hai anakku; seandainya ibubapamu marah kepadamu kerana kesilapan yang dilakukanmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman.
05 – Jauhkan dirimu dari berhutang, kerana sesungguhnya berhutang itu boleh menjadikan dirimu hina di waktu siang dan gelisah di waktu malam.
06 – Dan selalulah berharap kepada ALLAH tentang sesuatu yang menyebabkan untuk tidak menderhakai ALLAH. Takutlah kepada ALLAH dengan sebenar benar takut ( takwa ), tentulah engkau akan terlepas dari sifat berputus asa dari rahmat ALLAH.
07 – Hai anakku; seorang pendusta akan lekas hilang air mukanya kerana tidak dipercayai orang dan seorang yang telah rosak akhlaknya akan sentiasa banyak melamunkan hal hal yang tidak benar. Ketahuilah, memindahkan batu besar dari tempatnya semula itu lebih mudah daripada memberi pengertian kepada orang yang tidak mahu mengerti.
08 – Hai anakku; engkau telah merasakan betapa beratnya mengangkat batu besar dan besi yang amat berat, tetapi akan lebih lagi daripada semua itu, adalah bilamana engkau mempunyai tetangga (jiran) yang jahat.
09 – Hai anakku; janganlah engkau mengirimkan orang yang bodoh sebagai utusan. Maka bila tidak ada orang yang cerdik, sebaiknya dirimulah saja yang layak menjadi utusan.
10 – Jauhilah bersifat dusta, sebab dusta itu mudah dilakukan, bagaikan memakan daging burung, padahal sedikit sahaja berdusta itu telah memberikan akibat yang berbahaya.
11 – Hai anakku; bila engkau mempunyai dua pilihan, takziah orang mati atau hadir majlis perkahwinan, pilihlah untuk menziarahi orang mati, sebab ianya akan mengingatkanmu kepada kampung akhirat sedangkan menghadiri pesta perkahwinan hanya mengingatkan dirimu kepada kesenangan duniawi sahaja.
12 – Janganlah engkau makan sampai kenyang yang berlebihan, kerana sesungguhnya makan yang terlalu kenyang itu adalah lebih baiknya bila makanan itu diberikan kepada anjing sahaja.
13 – Hai anakku; janganlah engkau langsung menelan sahaja kerana manisnya barang dan janganlah langsung memuntahkan saja pahitnya sesuatu barang itu, kerana manis belum tentu menimbulkan kesegaran dan pahit itu belum tentu menimbulkan kesengsaraan.
14 – Makanlah makananmu bersama sama dengan orang orang yang takwa dan musyawarahlah urusanmu dengan para alim ulamak dengan cara meminta nasihat dari mereka.
15 – Hai anakku; bukanlah satu kebaikan namanya bilamana engkau selalu mencari ilmu tetapi engkau tidak pernah mengamalkannya. Hal itu tidak ubah bagaikan orang yang mencari kayu bakar, maka setelah banyak ia tidak mampu memikulnya, padahal ia masih mahu menambahkannya.
16 – Hai anakku; bilamana engkau mahu mencari kawan sejati, maka ujilah terlebih dahulu dengan berpura pura membuat dia marah. Bilamana dalam kemarahan itu dia masih berusaha menginsafkan kamu,maka bolehlah engkau mengambil dia sebagai kawan. Bila tidak demikian, maka berhati hatilah.
17 – Selalulah baik tutur kata dan halus budi bahasamu serta manis wajahmu, dengan demikian engkau akan disukai orang melebihi sukanya seseorang terhadap orang lain yang pernah memberikan barang yang berharga.
18 – Hai anakku; bila engkau berteman, tempatkanlah dirimu padanya sebagai orang yang tidak mengharapkan sesuatu daripadanya. Namun biarkanlah dia yang mengharapkan sesuatu darimu.
19 – Jadikanlah dirimu dalam segala tingkahlaku sebagai orang yang tidak ingin menerima pujian atau mengharap sanjungan orang lain kerana itu adalah sifat riya~ yang akan mendatangkan cela pada dirimu.
20 – Hai anakku; janganlah engkau condong kepada urusan dunia dan hatimu selalu disusahkan olah dunia saja kerana engkau diciptakan ALLAH bukanlah untuk dunia sahaja. Sesungguhnya tiada makhluk yang lebih hina daripada orang yang terpedaya dengan dunianya.
21 – Hai anakku; usahakanlah agar mulutmu jangan mengeluarkan kata kata yang busuk dan kotor serta kasar, kerana engkau akan lebih selamat bila berdiam diri. Kalau berbicara, usahakanlah agar bicaramu mendatangkan manfaat bagi orang lain.
22 – Hai anakku; janganlah engkau mudah ketawa kalau bukan kerana sesuatu yang menggelikan, janganlah engkau berjalan tanpa tujuan yang pasti, janganlah engkau bertanya sesuatu yang tidak ada guna bagimu, janganlah mensia siakan hartamu.
23 – Barang sesiapa yang penyayang tentu akan disayangi, sesiapa yang pendiam akan selamat daripada berkata yang mengandungi racun, dan sesiapa yang tidak dapat menahan lidahnya dari berkata kotor tentu akan menyesal.
24 – Hai anakku; bergaullah rapat dengan orang yang alim lagi berilmu. Perhatikanlah kata nasihatnya kerana sesungguhnya sejuklah hati ini mendengarkan nasihatnya, hiduplah hati ini dengan cahaya hikmah dari mutiara kata katanya bagaikan tanah yang subur lalu disirami air hujan.
25 – Hai anakku; ambillah harta dunia sekadar keperluanmu sahaja, dan nafkahkanlah yang selebihnya untuk bekalan akhiratmu. Jangan engkau tendang dunia ini ke keranjang atau bakul sampah kerana nanti engkau akan menjadi pengemis yang membuat beban orang lain. Sebaliknya janganlah engkau peluk dunia ini serta meneguk habis airnya kerana sesungguhnya yang engkau makan dan pakai itu adalah tanah belaka. Janganlah engkau bertemankan dengan orang yang bersifat talam dua muka, kelak akan membinasakan dirimu.

sumber :- MUTIARA HATI......


dah baca?? (^_^) Terima kasih

TEMUDUGA TERTUTUP SEMUA DIWAJIBKAN HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN


KEKOSONGAN JAWATAN :
A. Ahli Syurga Dari Awal.
... B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA :
Bila-bila masa secara mengejut bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA :
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN :
1. Anda tidak perlu bawa siji-sijil, termasuk sijil saham termasuk saham Internet.
2. Anda tidak perlu bawa pingat, Mercedes mata belalang atau kad kredit.
3. Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
4. Anda tidak perlu berparas rupa yang cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
5. Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.

PANEL/PENEMUDUGA :
Malaikat Munkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR :
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON :
Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada orang-orang tertentu. Ia diberi nama Izrail..#renungan bersama







maklumat dari:-
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000655688988
FARAH DIANA


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Friday, December 16, 2011

A FAITHFUL FRIENDS,IS HARD TO FINDS, HARD TO LOSE AND IMPOSSIBLE TO FORGET,A LIER FRIENDS IS EASY TO FINDS, EASY TO LOSE AND ALWAYS POSSIBLE TO FORGET…










“kawan...,
Hari ini kita kawan,
Adakah esok menjadi lawan???
Kawan...,
Adakah di namakan kawan jika mengkhianati kawan...???
Kawan...,
Mengapa hidup mesti hendak berlawan-lawan???
Kenapa banyak muka yang kau talamkan???
Kenapa maruah kawan kau terlanjangkan???
Inikah kawan???
Sedarlah wahai kawan,
Seharusnya kau menjadi sandaran,
Untuk menghadapi kejayaan,
Bukan mengheret ke lembah kegagalan...!!!
Kawan...,
Mengapa mesti makan kawan???
Hidup kawan kau persendakan,
Mati kawan kau perjudikan,
Bukan senang mencari kawan,
Amat mudah mendapat lawan...,
Renungkan...,
Hidup suram tanpa kehadiran,
KAWAN...”
 Nukilan rasa…..mieraliza


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Funny photo effects

Funny photo effects


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Friday, December 2, 2011

Lirik Lagu Ya Sudahlah - Bondan Prakoso & Fade To Black


Ketika mimpimu yang begitu indah
Tak pernah terwujud ya sudahlah
Saat kau berlari mengejar anganmu
Dan tak pernah sampai ya sudahlah

Reff:
Apapun yang terjadi
Ku ‘kan slalu ada untukmu
Janganlah kau bersedih
Cause everythings gonna be ok

Satu dari sekian kemungkinan
Kau jatuh tanpa ada harapan
Saat itu raga kupersembahkan
Bersama jiwa cita-cita dan harapan

Kita sambung satu persatu sebab akibat
Tapi tenanglah mata hati kita kan lihat
Menuntun ke arah mata angin bahagia
Kau dan aku tahu jalan selalu ada

Juga ku tahu lagi problema kan terus menerjang
Bagai deras ombak yang menabrak karang
Namun ku tahu ku tahu kau mampu tuk tetap tenang
Hadapi bersamaku hingga akhir datang

Saat kau berharap keramahan cinta
Tak pernah kau dapat ya sudahlah yeah
Dengar ku bernyanyi lalalalala heyeyeyeyeyayaya
Dedum dedudedadedudidam semua ini belum beakhir

Back to Reff:
Satu ‘kan langkah langkah yang beriring
Genggam hati rangkul emosi
Genggamlah hatiku satukan langkah kita
Sama rasa tanpa pamrih
Ini cinta across the sea
Peluklah diriku terbang bersamaku
Melayang jauhh.. woo..woo.. yeeahhh.. (come fly with me, baby)

Ini aku dari ujung rambut menyusur jemari
Sosok ini yg menerima kelemahan hati
Yea.. aku cinta kau.. ini cinta kita
Cukup satu waktu yes untuk satu cinta
Satu cinta ini akan tuntun jalanku
Rapatkan jiwamu yo tenang disisiku
Rebahkan rasamu untuk yg ditunggu
Bahagia hingga ujung waktu

Read more
: http://www.liriklagumuzika.com/2011/09/lirik-ya-sudahlah-bondan-prakoso-fade.html#ixzz1fNpdNLg0


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Wednesday, November 2, 2011

masa raya....

Best giler tym raya thun ni.......
asek nk possing jew......
bnyk pic yg dpt amek....
pas2 an dapat mkn bnyk2.....


bermafan di pagi raya.... huaaaa.......


sempat lg aq nk possing2 jap....... kt jalan depan umah.... hahahahah





satu pagi di hari raya.....




ni pic malam raya ke 2..... sebelop g beraya...,
kita possing2 dlu ok....

kami 3 beradik jew....
cute2 kan kami....



possing bersama kak ika n adek aq..... tomey2 belako....





bersama sepupu2 ku.....



possing kat depan umah before g beraya umah atok usu.....


kat umah atok usu.... bersama sedara mara....


pagi raya di umah wan uda.....



wan uda..., adek sdare mksu,makngah n adek aq.... 
sumer teror taw bab possing2 ni...


malam raya pertama....
kat umah aq.... hihihihi... 
ngan mak uda... makngah edah... serta sepupu2 ku...
kak ain,kak ika,ita,shorn,shazrin n haziq...



ni atok usu.., wan usu...,
atok hassan n wan uda...
atok2 aq ni kembor.....


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Tuesday, August 16, 2011

hari ini dlm sejarah...

dah r dok dlm kelas yg same....
umh yg same....
dulu x taw perangai... skg dh 24 jam nmpak mka...
hah... amekkkk kowwww.......
cm gitu perangainye......
cam celaka gak r.... hua2......
um.... dpm  batch aq....
mmg mkin celaka n huru hara....
cpat2 r abes ... aq dh x lrt tgok kerenah puaka.bdak2 ni....
adoiyai......
aq x pnh kot ase puaka cm ni....
ummmm.... x samew cam bdak2 mse kat hostel dulu....




frenzzzz,,,, salunye akn mudah trse ht..., tp...???
sukar kali ni untuk ku kslini mendapatkan tman yg sejati.....






yew... seringkali aq trase di pergunakan... saat susah..., aq lah tmpt untuk meluahkan...
saat semuanya mudah..., aq di tinggalkan....
saat aq susah..., xde sapew yg membantuku... 
aduhai malang......
namun, jgn mudah mengalah......
pointer ku..., akan ku kekalkan.....




tiada yg dapat menggantikan tempant kawan2 di kustech, asrama puteri,R22..., korg yg terbaik yg pernah aq ada....
kata2 yg indah yg sering terlahir dari korg.....
zaman dah berubah...., dunia dh maju...,
adab,budi n bahase sudah tidak terjaga....
rindu sama kamooooo R22..... 
ahli:
aq(miera, a.k.a panjang)
zaty (pling best n lembot)
dayah( si kecik yg comel n manje)
husna(si pndiam n pndai)
mas(si lembut yg comel)
fatimah(tim a.k.a si serius tiap mse)
suhaila(si periang x kira mse)
ekin(si becok a.k.a murai)
alin( si gle kuase tp caring n baik)
miera(a.k.a cuon, si perasan berkuasa)
miraeeee(pndiam tp???)
ryennnn(gile koreaaa)
x lupa jga pd ank angkat R22:
bella(yg salu bertandang)
azniza (a.k.a yg salu bermalam di R22)
sweet memorieeeeessss with all)...


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Sunday, August 14, 2011

BeRsaMa iNsAn yAnG kU ciNtai........

kenangan terindah kami adalah setiap kali kuar berjumpe,mesti akan ke pantai.....,
1st tempat kami berdua dating adalah di pantai...., 
x lengkap hidup kami berdua jika kuar dating x berakhir nya di pantai...,
indah sekali....


kami seakan kanak yang baru berkenalan... hidup kami x lengkap tanpa gelak tawa dan sende gurau....
 HAKIM KATA: KALAU X BOLEH MAEN2 G DOK UTAN R... HIHHIII... :-)
comel jew...... sapew2 yang nampak kami berdua, akan ingat kami adik beradik, kami sgt caring...


edit gambar...,aq suka edit gambar2 ktrg..., 
aq akn letak ayat2 romantik salunyew....


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Lirik Lagu Akim AF7 – Janji




Cubalah kau mengerti
Perasaan hatiku
Ku cinta kamu
Hanya itu aku tahu


Dan takkan terulang lagi
Silapku yang dulu
Meninggalkanmu
Untuk kedua kali takkan berlaku


Chorus
Aku akan selalu
Menjaga dan mencintaimu
Aku janji padamu
Takkan menduakanmu


Dan takkan terulang lagi
Silapku yang dulu
Meninggalkanmu
Untuk kedua kali takkan berlaku


Ulang Chorus


Aku janji padamu
Akan mencintaimu


Ulang Chorus


Takkan menduakanmu


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Monday, August 8, 2011

ESEI: dalam melahirkan graduan yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti

Anugerah yang tidak ternilai yang diberikan kepada setiap ibu bapa didunia ini adalah anak-anak. Anak-anak merupakan satu modal insan yang dapat menjamin suatu perubahan yang besar di era ini. Dalam sesebuah kehidupan yang sempurna, didikan formal diberikan kepada anak-anak seawal usia 5 tahun. Bermula dari sekolah tadika ataupun prasekolah,diikuti oleh rendah,menengah dah seterusnya menjalankan Diploma dan Ijazah di mana-mana institusi yang terdapat didalam Malaysia ini.[1]
Di dalam esei ini,apa yang penulis cuba sampaikan adalah berkaitan bagaimana untuk melahirkan graduan yang berkualiti,kreativiti dan juga berkabiliti. Pada zaman ini,bagaikan cendawan tumbuh,dimana-mana terdapat institusi kerajaan mahupun swasta terbina di merata tempat. Kualiti yang ingin dicari begitu sukar dengan dipenuhi kuantiti yang semakin bertambah dari hari ke hari. Adakah ini sebagai satu “trend” era ini? Menjadikan kuantiti pelajar adalah satu keutamaan berbanding dengan mencari kualiti pelajar tersebut. Oleh itu,pihak pendidik haruslah mencari inisiatif bagi membendung dan menyangkal sama sekali  bahawa sesebuah institusi hanya mementingkan kuantiti dari kualiti terhadap para pelajar.[2]
Antara yang dapat kita lihat hari ini,generasi muda adalah sumber aset utama terhadap Negara. Sampai bila kita masih mahu duduk di takuk lama? Sudah seharusnya,seiring dengan peningkatan zaman,dunia Negara semakin pesat berkembang. Mahukah kita di tindas oleh Negara-negara luar? Dengan ini,sewajarnya generasi muda yang telah dilahirkan sebagai graduan yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti menunjukkan tahap kemampuan terhadap perkembangan Negara seiring dengan Negara-negara maju lain. Hasil yang diperolehi bukan untuk menguntungkan pihak luar,tetapi memberi  faedah yang besar terhadap kehidupan di Negara ini. Agar Negara kita tidak dipandang rendah oleh Negara luar.



Selain pendidikan yang berkesan disekolah,untuk menjadikan anak-anak mampu berjaya dengan cemerlang dengan berjaya memasuki universiti, ibu bapa haruslah memberikan galakan yang tinggi untuk terus mendorong anak-anak tersebut. Bukan sahaja dengan memberikan dari aspek ilmu dunia,ilmu akhirat juga dapat menjadikan anak-anak lebih mudah mempelajari sesuatu yang baru. Didikan agama dan akhlak yang sempurna mampu menjadikan anak-anak  hidup dengan lebih matang dan mampu berdikari sewal  usia kanak-kanak lagi. Dengan ini,sekiranya sudah mengalami peringkat hidup di universiti, pelajar sudah tidak kekok untuk melakukan aktiviti seharian dengan sendiri. Ini dapat memudahkan lagi sistem pembelajaran di universiti.
Dari faktor  luaran pula,untuk melahirkan graduan yang berkualiti tinggi, seharusnya didedahkan dengan pelbagai ilmu. Bukan sahaja ilmu berkaitan akademik,tetapi dari segi kokurikulum juga haruslah dititik beratkan di dalam system pembelajaran di universiti mahupun kolej-kolej. Dalam hidup yang serba moden ini,peningkatan terhadap sesuatu kualiti pelajaran haruslah di tingkatkan tahap penguasaannya. Ini dapt menjadikan,graduan yang bakal dilahirkan setanding dengan kejayaan dan kecekapan Negara-negara luar.
Dalam melahirkan graduan yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti, bukan sahaja ilmu dunia yang perlu di titik beratkan,amalan agama,akhlak dan budaya juga turut di selitkan dalam diri para graduan kita. Amalan beragama juga patut di pupuk sejak dari awal agar tidak terpesong akidah seseorang graduan yang bakal dilahirkan kelak. Graduan yang bakal dilahirkan adalah pemangkin Negara. Semuanya bergantung pada graduan-graduan ini.[3]
Dalam esei yang ingin penulis sampaikan, terdapat pelbagai persoalan yang dapat di kupas dari segi aspek bagaimana untuk melahirkan  pelajar yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti. Selain itu persoalan yang kerap kali berbangkit adalah apakah peranan ibu bapa,para pendidik,masyarakat dan para peljar itu sendiri untuk menjadikan matlamat melahirkan graduan dari kolej muhupun university yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti menjadi satu kenyataan. Sumbangan apakah yang mampu di hadiahkan kepada individu mahupaun Negara setelah Berjaya melahirkan pelajar yang berkualiti.kreativiti dan berkabiliti ini.


[3] Kajian Amalan Beragama di Kalangan Pelajar Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.
(Ahmad Sharifuddin Mustafa,Nik Kamal Wan Muhammed & Shah Rul Anuar Nordin.)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

LIRIK LAGU UNGU: PERCAYA PADAKU


Aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu
seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu.



reff:Berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga akhir waktu menjemputku

Ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga akhir waktu menjemputku

Saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)

Agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku



repeat reff
Tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu



repeat reff
Berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga akhir waktu menjemputku


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Monday, May 30, 2011

AISHITERU....~~~~

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…


Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan
reff:
walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat 
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru
Bridge:
hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon    kau kembali




dah baca?? (^_^) Terima kasih

~..(^-^) HiDuP Mesty CeRia..~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Valentine's day pumping heart
CreaTed By MieRa... kiSaH MaNusSia..-AkiEmiE..