aSSaLaMuaLaikum... peaCe..! jeMpoT SiNngaH.., Moh TerJah...!!

Islamic Widget



Sunday, July 15, 2012

baik pon salah.. knp nk dgki..??


ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,
       Entri saya kali ini adalah berkisarkan masyarakat setempat dan kehidupan seharian kita.. Saya rasa terpanggil untuk menulis satu pengalaman saya sendiri dalam entri kali ini...,
       Kenapa kadangkala kita sering menjadi mangsa fitnah dari orang lain ea??
Huhuhuuhuhu... kenapa saya cakap camtu??? Saya rasa kadangkala tu hidup ni memang memeritkan.., tapi as same time saya rasa hidup nilah yg begitu membahagiakan.., saya pernah terfikir kenapalah manusia ni suka menghancurkan sesama kita???
       Saya heran lah, manusia ni x mampu melihat kebahagiaan org lain.., mesti nk di hancurkan.., pernah terjadi x dalam hidup korang semua, ade org lain cbe menabur fitnah atau cbe menghancurkan hidup korang??? Kalau ade,pew yg korang wat time tu?? Kalo x dew plak, andai terjadi pada korang pew yg korang nk buat???
       Hal yg terjadi pada saya adalah, masa saya belajar dulu adelah org x puas ht dgn saya.., dy mmg x boleh tgok saya bahagia langsung.., ade je yg x kena.. Walaupon bende yg simple2 je.. Saya ni kan kadangkala x paham langsung lah ngan masyarakat melayu ni..., dengki mendengki ni dah macam jadi HABIT plak dah..
       Bayangkanlah, pakwe (kini sudah bergelar TUNANG) saya, salu dating melawat saya kat kolej pon jadi 1 agenda untuk mendengki taw x... cam klakar je... Tapi itulah manusia.., ade je bahan untuk merosakkan hidup org lain.., saya ni plak salu bahagia, nak wat cm ne kn, dah kdua blah fam kami merestui, mesty lah kami bahagia.., lpastu mula lah org nk dengki, ska agaknya mereka ni tgok kami berdua bergaduh, berperang??? Ummm.. tapi nak buat cmna kan?? Dah jodoh.. Kami akhirnya selamat di tuning kan..,
       Rase nye x bleh cter lebih2.. kang ade yg terasa plak kang.., x pasal2 menjadi pergaduhan kn??? Kah2... Bia lah pe org nk kata....., Asalkan hidup kita, kita bahagia... kn????                                    
WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

No comments:

Post a Comment

~..(^-^) HiDuP Mesty CeRia..~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Valentine's day pumping heart
CreaTed By MieRa... kiSaH MaNusSia..-AkiEmiE..