aSSaLaMuaLaikum... peaCe..! jeMpoT SiNngaH.., Moh TerJah...!!

Islamic Widget



Friday, October 26, 2012

sepi malam...







Sepinya malam ini ku rasakan,
Hatiku berdetak tidak keruan,
Aku terleka di buai perasaan,
Menggamit memori semalam,
Suka ku kian pudar,
Duka ku kian mendatang,
Pada Tuhan aku panjatkan,
Buat ketenangan hati dan jiwa,
Pasrah aku atas ujianmu,
Kerana ku tahu ada ganjaran buatku,
Walau tidak di dunia,
Kelak di akhirat......,


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Wednesday, October 24, 2012

♥CIK ROSE CUTE♥: Mengenai Wanita Melalui Bulan

♥CIK ROSE CUTE♥: Mengenai Wanita Melalui Bulan: Jom Kita Tengok Apa korang punya.... WANITA TANAH Taurus ( 21 April - 20Mei ) , Virgo ( 24 Ogos - 23 Sept ) dan Capricon ( 22 Dis - ...


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Tuesday, October 23, 2012

sedih...


ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,




       Sedih rasa hati bila kita kol tunang yg tersyg.., tetiba dy tengking kita.., rasa macam kita ni dah x bermakna lg dalam hidup dy kan?? Hanya kerana kol tymk dy bz..., hati perempuan mana yg x rindu dan risau bila 1 hari suntuk org yg kita syg mendiamkan diri tanpa khabar berita...
       Tup2 kna tenking plak..., lg sedeh rasa hati ini..., knap abg marah ayg ?? tanpa sebab plak tu... ummmmm.... Ayg tahu abg bz.., kne siapkan macam2 kje sebelum kahwen ni..., tapi jgn jdikan ayg tempat melepaskan kmrahan abg....... ayg pon pnat dan stress jugak..., tp x dew lah sampai nak meninggi kan suara pada abg...
       X pernah lag ayg stress ayg lpaskan pada abg..., ayg betul2 sedeh dgn sikap abg harini.......


WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

hati.....


ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,






       Entri kalini sy nak cerita pasal hati......, Hati ni kadangkala sukar di ramal.., Sy sendiri kadang2 pening memikirkan, knp hati sy ni kadang2 berperang dgn diri sy sendiri..., pelik kan?? Tapi itulah hakikat sebenarnya...
       Sebelum sy melalut lebih.., just nk ckp lah, sy dgn tunang x dew papew masalah..., Cuma sy ade “sorg kawan” ni...,  dy tanya sy, “kalau aq x nak kahwen boleh x?” cuba fikirn  knp dy ckp mcmtu??
       Sebabnya diady ckp..,  hati dy teringin nak kahwen, nak ade anak sendiri.., tp dlm masa yg sama dy terbyg dirinya yg x bahagia bila berkahwen... tulah namanya berperang dgn diriu sendiri...,
       Org tuwe2 kata, itu adalah mainan syaitan.., dlm bahasa doktor2 plak, itumainan psikologi..., uh..., ramai yg aggp bila kita mendapatkan rawatan psikologi ni, kita ni gila..., x.... X sama sekali.............
       Kadangkala kita ni sebagai manusia, kita juga harus mendengar nasihat dan pandangan org lain bila kita ada masalah.., jgn bila ada masalah kita hanya pendam...,  hah tu baru betul gila nanti jadiknya... hahahahahhaha
       Renungkanlah.., selagi kita percaya pada ALLAH yg maha berkuasa.., tiada masalah yg x dpt diselesaikan..., ummmm....... yg penting HATI..., sejujurnya, ramai kalangan manusia x ckop member sepenuh kepercayaan pada hati... Percayalah.., kadang2 kala firasat hati kita adalah sebaik2 sesuatu yg ingin kita kecapi..., ikut kata hati..., kerana hati lebih dekat dgn kita...,
       INSYAALLAH kita akan peroleh kebahagiaan tanpa ragu2...., mudah2 han pilihan hati adalah sentiasa tepat.....


WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Sunday, October 21, 2012

Persiapan perkahwinan(2)


ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,


       Entri kalini adalah berkaitan persiapan perkahwinan... hihihi... Masa amat mencemburui sy..., sy rsa macam lama je lagi majlis perkahwinan sy..., sedar x sedar tggl lagi sebulan je majlis perkahwinan sy dgn tunang tercinta sy.;, hihihi..,
       Fikir2 balik rasa macam x sabar pulak.., dalam masa yg sama, pening sgt2..., banyak lagi perkara yg  belum di setelkan lg..., sy takut x sempat jew...,  Almaklumlah..,perlahwinan hanya 1x je seumur hidup sy.., mesty lah sy nak kannyg terbaik buat majlis perkahwinan sy.., betul x??
       Perasaan sym mg amatlah berdebar2.., x tahu sy nak katakana bagaimana.., bila tetiba gementar tu dtg, sy jadi macam x tentu arah aje.. ahahahhaah.., cam klakar pon ade kan.., Tapi bila di Tanya org yyg lebih berusia drg kata mmg macamtulah persaan bakal raja sehari..., hiihihi
       Persediaan bukan sari segi perancagan majlis sahaja.., sy perlu juga bersedia dari segi fizikal dan mental..., Nak pergi buat Facial pon x sempat2 lg..., x tahu lah dapat ke x pergi buat facial nanti.., hihihiih
       Oklah sy rsa ckup jew lah sampai sini.., x perlu cerita panjang2..., bila2 nanti kalau ade cerita best..., sy cerita lg ok...


WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Saturday, October 20, 2012

kad kahwinku...

ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,
      Entri kalini nak berkongsi pasal persiapan majlis perkahwinan sy yg tggl lh 34 hr jew...  Xsabar plak rasanya.., hihihihihi
      Gambar kat bawah ni adalah  gambar kad jemputan majlis kahwen sy..., 



Gambar bawah ni plak adalah plan majlis ke rumah sy..,
      Batu 19 ½ , Jalan Tok Ghani, 45800 Jeram, Selangor Darul Ehsan.




Ni adalah plan bakal suami ku...,
       Taman Sejati Indah , Sungai Petani, Kedah..




 Buat masa ini saya teramat lah sibuk, maklumlah macam2 perkara yg nak di buat.., rumah nak berkemas.., aish.., pengsan sy dibuatnya.... Dalam masa yg sama sy terlalu nerves untuk memasuki gerbang perkahwinan..., sy kna banyak belajar untuk menjadi seorang isteri yg solehah...
      Sy ingin sekali menjadi isteri yg terbaik buat suamiku..., sy juga ingin menjadi bidadari di syurga satu2 nya buat suamiku..., semoga sy Berjaya menjadi isteri yg solehah di dunia juga di akhirat kelak... amiiinn...~~~

WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

~..(^-^) HiDuP Mesty CeRia..~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Valentine's day pumping heart
CreaTed By MieRa... kiSaH MaNusSia..-AkiEmiE..