aSSaLaMuaLaikum... peaCe..! jeMpoT SiNngaH.., Moh TerJah...!!

Islamic Widget



Tuesday, August 28, 2012

ikan cencaru masak cili padi


ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,
RESEPI IKAN CENCARU MASAK HIJAU..
©   (Bahan kisar)
1 biji bawang besar
2 ulas bawang putih
1 inci halia
7-10 biji cili hijau
Secubit belacan

©   (Bahan A)
Ikan cencaru 3-4 ekor
1 keping asam keeping
1 batang serai (di titik)
1 cawan kecil air
Garam dan gula secukup rasa
Perasa (jika perlu)


©   Cara memasak :
-goreng dahulu ikan cencaru yang sudah di gaul garam dan kunyit.., apabila sudah kelihatan garing dan ckup masak, angkat ikan tersebut..,
-tumis semua bahan kisar apabila minyak sudah panas..,
-apabila bahan tumis sudah naik baud an garing, masukkan garam,gula,asam keeping dan juga serai..,
-kemudian tambah sedikit air supaya tidak terlalu pekat..,
-masukkan ikan cencaru yang telah digoreng terlebih dahulu tadi..,
-tunggu sehingga menggelegak..,
-sedia di hidangkan...,
©   -selamat mencuba dan selamat menjamu selera...
©    
©   WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

cinta dan anugerah


ASSLAMUALAIKUM  &  SALAM SEJATERA.....,

       Entri kalini adalah hasil nukilan hati saya buat yang tersayang HAKIM HAFIZUDDIN, moga ikatan yang kita bina berakhir dengan kebahagiaan.

Sayangku, perkenalan kita wujud dari muka buku, cinta kita, membawa kepada ikatan pertunangan, kasih kita hampir membawa kepada ikatan pernikahan...
       Sayangku, hadirmu memberikan aku satu sinar bahagia.., suram ku telah kau hadiahkan pelangi indah.., luka ku telah kau ubati dengan senyuman mu yang menusuk jiwa..,
       Sayangku, tatkala ku renungi wajahmu, kurasakan damainya dihati ini.., kurasakan dambaan kasih yang kau titipkan melalui raut wajahmu.., ketenanganmu, menjentik sanubariku..,
       Sayangku, andai ini suratan abadi yang telah di tulis, hadirmu menyempurnakan hidupku, hadirku menyempurnakan hidup mu.., aku bersujud pada yang MAHA ESA, kerana telah mengurniakan aku satu HIDAYAH buat galas an ku dalam mengejar bahagianya hidup di dunia dan di akhirat.
       Sayangku, suratan ini yang mepertemukan kita, suratan ini juga yang menduga kita.., kuatkan kita melayari bahtera ini?? Bersamalah kita mempertahankan sebuah mahligai cinta.. yang datang bertandang buat sandaran kita berdua.....

WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

hening.. sunyi...


ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,



Raya2  ni macam2 penyakit  datang.., aduhai... saya pon dh kna selsema n batuk ni.., tak tahan rasanya.., tapi nk buat macam mana sabar jelah.. dugaan kan?? Hihihi.., sebenarnya entri ni nk tulis pasal cerita tym raya.. huhuhuhuuh... tahun ni raya tak kemana berjalan pon, raya pertama kat rumah saya aje.., lpastu pergi ziarah kubur nenek saya (mak kepada ayah). Sedih rasa hati bila mengenangkan sudah hampir 8 tahun arwah wan pergi meninggalkan saya sekeluarga...,
Masih ku ingat tanggal 24 hb, bulan nya saya kurang pasti, kalau x silap, bulan 4 rasanya.., saya betul2terlupa, masa tu saya ada kokorikulum di sekolah,kebetulan saya balik kerumah untuk tukar baju bagi sesi petang pula, saya lihat ramai sedara mara sudah berkumpul. Dengan pantas saya menuju kea rah mereka.., ibu mendekati ku dan berkata “ wan dah meninggal, ayah pergi uruskan jenazah wan”... Terkelu sebentar saya tatkala mendengarnya..,
Mungkin sudah takdir tertulis wan pergi tanpa saya sempat berada di sisinya.., dari kecil saya membesar depan dia.., jadi saya tahu macam2 tentang dia...

WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Monday, August 27, 2012

~Bersetubuh pelbagai posisi~



ASSALAMUALAIKUM  &  SALAM SEJAHTERA.....,
Entri kalini nak share pasal sensore skit.., tapi wat pew nk malukan, perkahwinan satu ibadah, saya pon akan mendirikan rumah tangga tak lama lagi, jadi saya memilih untuk muat naik entri ini di blog saya, sebagai tatapan saya juga buat bakal suami saya.


1- BERSETUBUH DALAM PELBAGAI POSISI

Pelbagai posisi persetubuhan seperti isteri diatas, sambil mengiring, sambil duduk, sambil berdiri, dari arah belakang mencangkung atau menonggeng (mat saleh kata doggy , ni la dia kot) , atas kerusi, dan sebagainya.Semuanya tu adalah sekadar utk menukar selera sekali sekala dan bukan utk dijadikan sebagai tabiat kerana kemungkinan semua teknik tadi tidak mendatangkan keselesaan pada isteri (bergantung pada bentuk tubuh isteri). Oleh itu posisi normal suami diatas dan isteri dibawah adalah digalakkan.

Dalam kitab At Tibun Nabawi ada menyebut bahawa dalam banyak posisi-posisi persetubuhan, suami di atas dan isteri di bawah adalah paling ideal dan paling baik dari segala posisi yg ada. Sementara posisi suami di bawah isteri diatas adalah sangat merbahaya, ini kerana jika inzal, mani suami tidak habis keluar dan cecair yg ada dlm liang rahim isteri mudah mengalir atau menyerap masuk ke lubang kencing suami dan ini merbahaya kerana mudah mendedahkan dan memudahkan jangkitan kuman-kuman yg ada.

Namum tambah kitab itu lagi, posisi itu tidaklah terbatas kerana terdapat hadis riwayat Imam Muslim bahawasanya Rasulullah bersabda, maksudnya:

” Apabila seseorang itu berjimak, boleh saja ia bertelungkup (suami di atas, isteri di bawah) atau tidak bertelungkup. Apa yang utamanya ialah memasukkan zakarnya pada qubul (kemaluan) isteri dan tidak pada lubang duburnya. Kerana pada qubul dapat menghidupkan benih dan menghasilkan anak. ”
Hadis diatas menjelaskan , bahawa tidak salah bersetubuh dalam pelbagai posisi kerana yg utamanya ialah perlaksanaanya tepat, pada farajnya dan matlamatnya ialah untuk menghasilkan anak.

2- PETUA MENCAPAI KENIKMATAN JIMAK


Sementara orang tua-tua dulu memberi panduan asas persetubuhan ialah hendaklah dilakukan dengan 2 cara:-

1. Hendaklah dengan 7 anggota (bagi pihak suami). Dua siku, dua lutut dan dua hujung jari kaki hendaklah menyentuh bumi atau lantai dan 1 kemaluan bertemu dalam kemaluan isteri.

2. Hendaklah dada sama dada, pusat sama pusat, perut sama perut, dan wajah sama wajah suami isteri bertemu rapat.

Selain dari cara diatas, kemungkinan tidak mendatangkan nikmat yang sempurna kepada pasangan. Mungkin pihak suami yang tidak puas atau isteri yang tidak puas. Sedangkan tujuan bersetubuh adalah utk sama sama merasa nikmat.
3. KERJASAMA SUAMI ISTERI

Sebenarnya kerjasama antara suami isteri memainkan peranan penting utk mencapai kepuasan seks. Tidak kira walapun posisi mana sekalipun, kalau tanpa kerjasama antara kedua dua belah pihak semasa bersetubuh, kenikmatan tidak akan dapat dirasai semaksimum mungkin . Oleh itu pertimbangan dan kreativiti pasangan dalam memberi kan kerjasama sangat diperlukan.
4. TEKNIK-TEKNIK BERJIMAK :

1- Teknik Menggoyang

Teknik ini boleh melambatkan inzal (terpancut mani) dan memberikan kenikmatan kepada kedua-dua belah pihak, boleh juga menambahkan kekuatan dan ketahan zakar. Goyangan yg terkawal dan tersusun membolehkan pihak suami mengawal inzal seberapa lama yang dia mahu sehingga isteri benar benar mencapai kepuasan sebenar. Cara-cara goyangan ialah seperti berikut:-

a. Goyangan Kesabaran

- Mengoyang dengan perlahan ketika memaukkan zakar, tetapi bila menarik, tarik dengan cepat hingga kepala zakar hampir keluar. Teknik ini melambatkan pancutan mani suami dan isteri lebih terasa nikmat dan mempercepatkan inzal isteri.

b. Goyangan Jongket

- Bahagian tubuh anda keatas sedikit sehingga batang zakar kelihatan bengkok. Teknik ini akan memberi geseran kuat batang zakar pada kelentit isteri. Ini akan mempercepatkan isteri inzal dan memberi nikmat yg tiada tara pada isteri. Tanda isteri merasai nikmat ialah nafas isteri kencang dan suara renggekannya kuat.

c. Goyangan Hitungan

- Sewaktu menggoyang, lakukan 40 kali secara lambat diikuti 40 kali goyangan secara cepat . lakukan secara bergilir-gilir. Cara ini menjadikan isteri berasa khayal , kerana ombakan goyangan bagai ombak kapal di lautan. tanda isteri khayal ialah matanya kuyu dan dipejamkan.

d. Goyangan Hentian

- Goyang secara selang seli dan rehat sejenak. Goyang 3 kali dan berhenti, kemudian goyang lagi dan berhenti.Goyangan begini menjadikan isteri tersentak-sentak kesedapan. Tanda isteri kesedapan ialah bila kita menggoyang , nafas dan suaranya bagai tersekat sekat. Bila berhenti, ia menghembus nafasnya panjang.

e. Goyangan Berpasangan

- Suami mengoyang dahulu kemudian berhenti. Setelah itu isteri menggoyang pula dan berhenti. lakukan bergilir-gilir. Boleh juga bergoyang serentak atau suamo menggoyang keatas dan kebawah isteri pulak menggoyang ke kiri dan kanan. Cara ini memerlukan kesepakatan dan kerjasama.

f. Goyangan Kekasih

- isteri menggoyang sedangkan sumai mendiamkan diri. cara ini membantu melambatkan inzal suami dan banyak memberi kerehatan pada suami. Sesuai utk diamalakn bagi suami yg mudah terpancut awal.bagi suami pulak janganlah berdiam diri sahaja. lakukan perkara lain seperti meramas payudara isteri, mencium isteri atau menghisap puting susu isterinya atau mengikut selera isteri.Sekiranya isteri hendak terpancar maninya, hendaklah dia memberitahu suami agar goyangan bersama -sama dan supaya sama sama serentak terpancar mani.


g. Goyangan dan Geselan Kepala Zakar

-Melakukan goyangan dengan menggunakan kepala zakar. Caranya ialah memasukkkan zakar sampai ke takuknya agar kepala zakar berada di permukaan kemaluan isteri dan disamping itu kenakan kepala zakar pada kelentitnya.Ini kerana kebanyakan kelazatan perempuan banyak terhimpun pada bahagian permukaan faraj dan khusunya pada kelentitnya. Bergoyanglah hanya sampai takuknya sahaja dan sekali sekala ditusukkan zakar sampai habis dan tarik semula.Cara ini juga dapat melambatkan suami inzal .Tusuklah zakar perlahan-lahan dan apabila tarik, tarik dan rentap cepat-cepat dan tusuk pula perlahan lahan dan seterusnya.

Sebaik-baiknya suami yg lakukan teknik goyangan supaya senang untuk mengawal ghairah. Bila terasa kegelian dan hendak inzal, hentikan goyangan sekejap .Semasa berhentia. suami haruslah teruskan ciuman dan rabaan di tempat-tempat sensitif isteri supaya ghairahnya berterusan.
2. Teknik Tahan Nafas

a. Semasa memasukkan zakar, tahan nafas sehingga tenggelam semua zakar. Diamkan sebentar . Kemudian baru lepaskan nafas.

b. Semasa buat goyangan sorong tarik,tahanlah nafas dan apabila hendak lepaskan nafas,hentikan goyangan.Begitulah seterusnya. Petua ini dapat melambatkan keluarnya mani.

c. Ada baiknya anda lipatkan lidah di lelangit mulut dan niatkan selagi tidak turun lidah selagi itu tidak terpancar mani. Apabila hendak mencium dan menghisap lidah isteri hentikan goyangan.
3. Teknik Nafas Songsang

a. Semasa goyangan (keluar masuk zakar), hendaklah berlawanan dengan keluar masuk nafas isteri. nafas isteri keluar, zakar masuk dan apabila nafas masuk zakar ditarik keluar.

b. Untuk mengetahui nafas isteri keluar, bila kempisnya perut dan tanda nafas isteri masuk buncit perutnya. Ini dapat menahan mani dan banyak kelebihannya lagi.
4. Teknik Kerjasama (Berpakat)

- Apa yang paling penting untuk melambatkan inzal atau inzal serentak kedua-dua pihak ialah suami isteri hendaklah berpakat.Bila suami terasa nak inzal,suami hendaklah berenti mengoyang . Jika isteri asyik mengoyang-goyang suruh dia berhenti sekejap.Demikian dengan pihak isteri, jika hendak inzal bersama beritahu agar sama-sama inzal serentak.

-Cara kerjasama ini hanya boleh wujud jika suami isteri saling cinta menyintai dan tidak ada rasa segan dan saling memikirkan utk mencapai kepuasan nafsu bersama yang maksimum.
5. Tidak Lupa Allah

- Walaupun semasa bersetubuh,jangan biarkan diri anda terlalai dari mengingati Allah.Biarlah pancutan mani anda keluar sambil anda mensucikan diri dengan kalimah Allah. Berzikirlah dalam HATI semasa berjimak.Ini bertujuan supaya fikiran dan perasaan anda dapat menumpukan pada keagungan Ilahi.Dan dari segi psikologinya, ia akan dapat memberi anda keupayaan mengawal dan mengemudikan kelakuan jimak anda. Biasanya anak yang dilahirkan sukar mendapat penyakit sawan.
6. Baca Doa Ketika Klimaks (Inzal).

- Ketika klimaks, bacalah doa di dalam HATI dan jangan baca secara lisan atau mengerakkan kedua-dua bibir. Ini kerana dilarang menyebut nama Allah dalam hadas besar. Tetapi menyebut didalam hati tidaklah dilarang.

Doanya seperti berikut:-

” Maha Suci Allah yang menjadikan manusia daripada air (mani), lalu diadakan pertalian darah (nasab) dan hubungan musaharah (hubungan kekeluargaan berpunca dari perkahwinan, seperti mentua, menantu,ipar dan lain lain). Dan adalah Tuhan-mu Maha Berkuasa ”

Surah – AL Furqan ayat 54

Ada pula fatwa yang anjurkan agar semasa klimaks, ucaplah ” La ilahaillah Muhammadur Rasulullah “ di dalam hati, bukan dengan lidah atau berlafaz. Tujuan untuk mengislamkan benih-benih yang mula beroperasi untuk menjadi zuriat. Kebiasaannya orang cuma mengazankan apabila atau? memperdengarkakalimah syahadah kepadan anak yang baru lahir. Tetapi ada pendapat menganjurkan agar kita mengislamkan zuriat kita sejak ketika benihnya lagi iaitu semasa keluar mani dengan mengikut kaedah seperti diatas.
Ketika menyebut di dalam hati, hendaklah disertai dengan niat agar anak yang bakal lahir menjadi anak yang soleh dan insan yang mulia budi pekertinya. Antara pesanan pemberi petua ini ialah:-

” Manusia ketika beribadah ingat akan allah, tetapi dalam berjimak lalai pada Allah. Padahal jimak itu hendak mengeluarkan benih suci yang mana pihak lelaki tempatkan selama 40 hari di dalam rahim isterinya. datangnya dengan kalimah, keluarnya dengankalimah. Bezakan jimak kamu dengan jimak haiwan dan jimak orang yang kafir. Juga dengan jimak orang -orang yang jahil yang berjimak semata-mata memuaskan nafsunya. “
7. Mengesat Dan Meramas


- Sebaik isteri selesai jimak, sebelum membasuh kemaluannya, isteri hendaklah mengesat kemaluan suami dengan kain tuala atau tisu. Cara itu boleh mengharmonikan rasa kasih suami dan suami akan terasa nikmat jika semasa mengesat itu, isteri mengusap dan meramas-ramas serta mengurut-urut dengan perlahan zakar suami.

sumber:http://padangtemusu.blogspot.com





WALLAHUALAM... (^-^)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

~Hakikat Sebuah Cinta~ (Bab 1)



BAB 1  






                   Sakit yang tak tertanggung
Awak, kenapa saya nampak awak pucat  saja ni? Awak ok ke ni?...”
Sempat  Kimie bertanya padaku. Dari raut wajahnya, dapat ku lihat kerisauan terpancar di sudut matanya.
          “Saya ok lah awak, awak jangan risau ok??”
Kataku sambil tersenyum manis padanya. Aku seperti biasa tidak mahu tunangku berasa risau terhadap ku. Aku sendiri sebenarnya sudah tidak dapat menahan kesakitan yang ku tanggung.
“Awak macam ada sembunyi kan sesuatu je dari saya ni Fira?.” Tanpa berputus asa, Kimie tetap mahu menyoal ku.
“Awak, kalau anadai satu hari nanti saya tinggal kan awak, apa akan jadi pada awak?.” Tanyaku sambil mataku masih terpaku memandang seraut wajah insan yang ku cintai. Wajahnya yang tadi selamba, berubah keruh.
“Sayang nak tinggalkan abang ke? Sayang ada lelaki lain ke?.”
Bertubi-tubi soalan yang dilemparkan kepadaku.
“Tak adalah, sayang kan hanya sayangkan awak seorang je, macamlah awak tak tahu. Maksud saya, kalau Allah menjemput saya kembali kepadanya bagaimana?” Pertanyaanku dibalas dengan renungan tajam.
“Saya tak suka awak cakap macamtu lah!!” Marah Kimie kepadaku.
Dapat ku lihat dari air mukanya tegang sekali. Mungkin dia terlalu marah padaku sehinggakan dia tidak langsung memandang wajahku. Aku jadi serba salah.
“Awak, maafkan saya, saya janji saya takkan cakap macamtu lagi pada awak ok?” Kataku penuh lembut untuk memujuk tunang tercinta.
“Ok, saya maafkan awak tapi ingat, jangan cakap macamtu lagi. Saya tak mampu untuk kehilangan awak sayang.” Katanya sambil meraih tanganku kepangkuannya.
Begitu tekun sekali pemanduannya. Perjalanan untuk membeli belah diteruskan. Tetapi fikiran ku bukan berada di situ. Aku teringat pada beberapa hari lepas sewaktu aku ke klinik. Pada hari itu, aku rasakan kepala ku begitu sakit sekali sehinggakan aku hampir pengsan waktu itu.
“Cik Nur Afira Arisha,berdasarkan pemeriksaan saya, awak ni terlalu stress, apa yang mengganggu fikiran awak ye?”
“Saya cuma penat sikit aja doctor. Banyak perkara yang harus saya selesaikan. Sebenarnya saya akan melangsungkan perkahwinan kurang 3 bulan dari sekarang. Mungkin itu penyebabnya doktor.” Kata ku dengan jjujur.
“Cik Fira,saya rasa awak patut ambil cuti dan rehatkan diri awak. Awak Nampak betul-betul kurang bermaya. Saya risau dengan kesihatan awak. Awak kena ingat, awak ada migraine yang kronik. Saya risau kebarangkalian untuk awak mendapat penyakit brain cancer adalah tinggi.”
Dengan wajah yang keruh aku memandang tepat ke arah doktor. “Jadi, apa yang harus saya lakukan? Saya tak mahu mati lagi doktor, masih banyak perkara dan impian yang masih belum saya lakukan.”
“Banyak bersabar Cik Fira, doa itu senjata  orang mukmin. Saya pasti awak cukup kuat untuk menahan penyakit ini dari merebak ke dalam tubuh awak. Cuma buat masa ini, saya sarankan awak jangan banyak berfikir dan kurangkan aktiviti berat.”
“Baiklah doktor, terima kasih. Saya balik dulu.”
“Jangan lupa makan ubat yang saya beri mengikut masa yang di tetapkan.” Sempat  lagi doktor tersebut member senyuman padaku.
Aku tersedar dari lamunan panjang apabila tiba-tiba tanganku disentuh lembut oleh tunangku. “Apa yang sayang menungkan tu? Jauh menung Nampak? Dah sampai ke England ke?” Katanya  sambil mencuit lembut hidungku. Itulah kebiasaannya kalau dia mahu mengusikku.
“Tak ada apalah awak, saya Cuma risaukan majlis perkahwinan kita saja.” Kataku sambil menghadiahkan senyuman manis padanya.
“Jomlah sayang,saya dah lapar dah ni. Dah berlagu irama rock dah perut saya ni. Awak tak lapar ke sayang?”
“Lapar jugak, jomlah.”
“Nak makan apa ye sayang harini?’
“Entahlah awak, saya ikut awak saja. Awak betul-betul lapar ke atau lapar sikit aja?”
“Kenapa  tanya macam tu?”
“Kalau betul-betul lapar ke, kita makan kat foodcourt ajalah. Boleh makan nasi ke apa. Kalau tak lapar sangat, kita makan fast food jelah.” Kataku sambil menarik tangannya untuk berjalan keluar dari tempat letak kereta.
Kami melangkah beriringan menuju ke dalam bangunan kompleks membeli belah yang dikenali sebagai Jusco Bukit Raja. Kami lebih senang shopping di situ. Harganya juga tidak terlalu mahal berbanding dengan pusat membeli belah terkenal di ibu kota. Pada hari ini kami merancang untuk membeli serba sedikit barangan persiapan perkahwinan.






dah baca?? (^_^) Terima kasih

~Hakikat Sebuah Cinta~ (Prolog)




Luka yang bertamu dihati..,
Tidak mampu untuk aku membendungnya lagi..,
Kuharap awan yang mendung segera pergi..,
Membawa kembali sinar yang datang..,
Kasihku...,
Walau kebencian dan kelukaan yang kau hadirkan..,
Aku masih tidak mampu untuk membencimu...,

Kasihku..,
Aku tetap akan menjaga zuriat ini..,
Walaupun aku sedar yang kau tidak mungkin kembali lagi..,
Dalam  hidupku..,

Kasihku..,
Walau dimana kau berada..,
Ku kan tetap mengingatimu......








PROLOG






                   Sayang selamanya
Akhirnya menitis juga air mata yang tertahan sejak sekian lama. Sekuat mana pun seorang lelaki itu, tumpah juga air matanya saat melihat isteri yang di sayangi disemadikan buat selama-lamanya. Bersemadilah sayang dengan tenang dan aman, abang akan menjaga zuriat kita ini sebaik yang mungkin. Terima kasih yang tidak terhingga buat sayang, kerana sanggup menggadai nyawa buat melahirkan zuriat ini. Zuriat ini adalah tanda cinta suci kita. Sayang, mampu kah abang  membesarkan zuriat ini tanpamu di sisiku? Terasa kehilangankah abang saat ini?
Afira, abang amat mencintaimu sayang., maafkan abang kerana tidak sempat membahagiakan sayang. Abang berjanji akan memberikan sepenuh kasih sayang abang buat anak kita. Seperti yang kita jangkakan, kita mendapat anak kembar. Abang telah memberi nama mereka seperti yang telah kita pilih bersama iaitu Abdul Harith dan Abdul Hanif bin Abdul Hakimi. Comel sekali anak-anak kita ini. Kalaulah sayang bisa bersama di sisi abang, buat melihat anak-anak kita membsar dengan sempurna.
Tidak seharusnya sayang meninggalkan abang bersama bukti kasih dan cinta kita. Tapi sudah tersurat sejak di azali bahawa sayang  akan pergi dahulu menghadap Illahi. Siapalah abang buat menolak takdir ini. Walau tidak ku impikan ini yang terjadi, tetapi ia tetap terjadi juga. Bagaimanakah harus ku lalui hari-hari yang mendatang tanpamu di sisiku sayang. Saban malam kaulah yang menjadi teman tidurku, penawar setiap duka ku.
Perlahan-lahan kuusap umbun-umbun bayi comelku yang sedang lena. Rupanya-rupanya jauh sudah aku terhanyut dibawa kenangan bersamamu sayang. Hidup ku indah sejak mengenalimu sayang. Tetapi kini begitu suram ku rasakan. Kelam malamku tanpa berteman. Seperti singkat sahaja perhubungan kita ini sayang. Masih belum sempat untuk kita membina impian kita bersama. Masih belum puas ku rasakan hidup bersamamu sayang. Terasa pantas sungguh masa berjalan, dan akhirnya bila ku tersedar, kau sudah pun pergi kepada penciptamu. Meninggalkan aku buat selamanya, untuk kekal hidup di alam sana.
“Abang, bila anak-anak sudah besar nanti, sayang nak buka satu butiklah bang, boleh kan?” Lembut suara Afira ketika berkongsi impiannya bersamaku.
Masih terngiang-ngiang di cuping telingaku ini perbualanku bersama Afira ketika kami sama-sama berehat sambil minum petang menghadap kolam ikan koi di halaman rumahku yang sederhana besar. Namun bukan itu sahaja impian kita yang masih belum tertunai sayang, bulan madu kita ke umrah pun masih belum mampu kita jejaki lagi sayang. Abang rasa amat terkilan kerana tidak mampu penuhi impian sayang sebelum sayang menghembuskan nafas yang terakhir.


dah baca?? (^_^) Terima kasih

~..(^-^) HiDuP Mesty CeRia..~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Valentine's day pumping heart
CreaTed By MieRa... kiSaH MaNusSia..-AkiEmiE..