aSSaLaMuaLaikum... peaCe..! jeMpoT SiNngaH.., Moh TerJah...!!

Islamic Widget



Tuesday, August 16, 2011

hari ini dlm sejarah...

dah r dok dlm kelas yg same....
umh yg same....
dulu x taw perangai... skg dh 24 jam nmpak mka...
hah... amekkkk kowwww.......
cm gitu perangainye......
cam celaka gak r.... hua2......
um.... dpm  batch aq....
mmg mkin celaka n huru hara....
cpat2 r abes ... aq dh x lrt tgok kerenah puaka.bdak2 ni....
adoiyai......
aq x pnh kot ase puaka cm ni....
ummmm.... x samew cam bdak2 mse kat hostel dulu....




frenzzzz,,,, salunye akn mudah trse ht..., tp...???
sukar kali ni untuk ku kslini mendapatkan tman yg sejati.....






yew... seringkali aq trase di pergunakan... saat susah..., aq lah tmpt untuk meluahkan...
saat semuanya mudah..., aq di tinggalkan....
saat aq susah..., xde sapew yg membantuku... 
aduhai malang......
namun, jgn mudah mengalah......
pointer ku..., akan ku kekalkan.....




tiada yg dapat menggantikan tempant kawan2 di kustech, asrama puteri,R22..., korg yg terbaik yg pernah aq ada....
kata2 yg indah yg sering terlahir dari korg.....
zaman dah berubah...., dunia dh maju...,
adab,budi n bahase sudah tidak terjaga....
rindu sama kamooooo R22..... 
ahli:
aq(miera, a.k.a panjang)
zaty (pling best n lembot)
dayah( si kecik yg comel n manje)
husna(si pndiam n pndai)
mas(si lembut yg comel)
fatimah(tim a.k.a si serius tiap mse)
suhaila(si periang x kira mse)
ekin(si becok a.k.a murai)
alin( si gle kuase tp caring n baik)
miera(a.k.a cuon, si perasan berkuasa)
miraeeee(pndiam tp???)
ryennnn(gile koreaaa)
x lupa jga pd ank angkat R22:
bella(yg salu bertandang)
azniza (a.k.a yg salu bermalam di R22)
sweet memorieeeeessss with all)...


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Sunday, August 14, 2011

BeRsaMa iNsAn yAnG kU ciNtai........

kenangan terindah kami adalah setiap kali kuar berjumpe,mesti akan ke pantai.....,
1st tempat kami berdua dating adalah di pantai...., 
x lengkap hidup kami berdua jika kuar dating x berakhir nya di pantai...,
indah sekali....


kami seakan kanak yang baru berkenalan... hidup kami x lengkap tanpa gelak tawa dan sende gurau....
 HAKIM KATA: KALAU X BOLEH MAEN2 G DOK UTAN R... HIHHIII... :-)
comel jew...... sapew2 yang nampak kami berdua, akan ingat kami adik beradik, kami sgt caring...


edit gambar...,aq suka edit gambar2 ktrg..., 
aq akn letak ayat2 romantik salunyew....


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Lirik Lagu Akim AF7 – Janji




Cubalah kau mengerti
Perasaan hatiku
Ku cinta kamu
Hanya itu aku tahu


Dan takkan terulang lagi
Silapku yang dulu
Meninggalkanmu
Untuk kedua kali takkan berlaku


Chorus
Aku akan selalu
Menjaga dan mencintaimu
Aku janji padamu
Takkan menduakanmu


Dan takkan terulang lagi
Silapku yang dulu
Meninggalkanmu
Untuk kedua kali takkan berlaku


Ulang Chorus


Aku janji padamu
Akan mencintaimu


Ulang Chorus


Takkan menduakanmu


dah baca?? (^_^) Terima kasih

Monday, August 8, 2011

ESEI: dalam melahirkan graduan yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti

Anugerah yang tidak ternilai yang diberikan kepada setiap ibu bapa didunia ini adalah anak-anak. Anak-anak merupakan satu modal insan yang dapat menjamin suatu perubahan yang besar di era ini. Dalam sesebuah kehidupan yang sempurna, didikan formal diberikan kepada anak-anak seawal usia 5 tahun. Bermula dari sekolah tadika ataupun prasekolah,diikuti oleh rendah,menengah dah seterusnya menjalankan Diploma dan Ijazah di mana-mana institusi yang terdapat didalam Malaysia ini.[1]
Di dalam esei ini,apa yang penulis cuba sampaikan adalah berkaitan bagaimana untuk melahirkan graduan yang berkualiti,kreativiti dan juga berkabiliti. Pada zaman ini,bagaikan cendawan tumbuh,dimana-mana terdapat institusi kerajaan mahupun swasta terbina di merata tempat. Kualiti yang ingin dicari begitu sukar dengan dipenuhi kuantiti yang semakin bertambah dari hari ke hari. Adakah ini sebagai satu “trend” era ini? Menjadikan kuantiti pelajar adalah satu keutamaan berbanding dengan mencari kualiti pelajar tersebut. Oleh itu,pihak pendidik haruslah mencari inisiatif bagi membendung dan menyangkal sama sekali  bahawa sesebuah institusi hanya mementingkan kuantiti dari kualiti terhadap para pelajar.[2]
Antara yang dapat kita lihat hari ini,generasi muda adalah sumber aset utama terhadap Negara. Sampai bila kita masih mahu duduk di takuk lama? Sudah seharusnya,seiring dengan peningkatan zaman,dunia Negara semakin pesat berkembang. Mahukah kita di tindas oleh Negara-negara luar? Dengan ini,sewajarnya generasi muda yang telah dilahirkan sebagai graduan yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti menunjukkan tahap kemampuan terhadap perkembangan Negara seiring dengan Negara-negara maju lain. Hasil yang diperolehi bukan untuk menguntungkan pihak luar,tetapi memberi  faedah yang besar terhadap kehidupan di Negara ini. Agar Negara kita tidak dipandang rendah oleh Negara luar.



Selain pendidikan yang berkesan disekolah,untuk menjadikan anak-anak mampu berjaya dengan cemerlang dengan berjaya memasuki universiti, ibu bapa haruslah memberikan galakan yang tinggi untuk terus mendorong anak-anak tersebut. Bukan sahaja dengan memberikan dari aspek ilmu dunia,ilmu akhirat juga dapat menjadikan anak-anak lebih mudah mempelajari sesuatu yang baru. Didikan agama dan akhlak yang sempurna mampu menjadikan anak-anak  hidup dengan lebih matang dan mampu berdikari sewal  usia kanak-kanak lagi. Dengan ini,sekiranya sudah mengalami peringkat hidup di universiti, pelajar sudah tidak kekok untuk melakukan aktiviti seharian dengan sendiri. Ini dapat memudahkan lagi sistem pembelajaran di universiti.
Dari faktor  luaran pula,untuk melahirkan graduan yang berkualiti tinggi, seharusnya didedahkan dengan pelbagai ilmu. Bukan sahaja ilmu berkaitan akademik,tetapi dari segi kokurikulum juga haruslah dititik beratkan di dalam system pembelajaran di universiti mahupun kolej-kolej. Dalam hidup yang serba moden ini,peningkatan terhadap sesuatu kualiti pelajaran haruslah di tingkatkan tahap penguasaannya. Ini dapt menjadikan,graduan yang bakal dilahirkan setanding dengan kejayaan dan kecekapan Negara-negara luar.
Dalam melahirkan graduan yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti, bukan sahaja ilmu dunia yang perlu di titik beratkan,amalan agama,akhlak dan budaya juga turut di selitkan dalam diri para graduan kita. Amalan beragama juga patut di pupuk sejak dari awal agar tidak terpesong akidah seseorang graduan yang bakal dilahirkan kelak. Graduan yang bakal dilahirkan adalah pemangkin Negara. Semuanya bergantung pada graduan-graduan ini.[3]
Dalam esei yang ingin penulis sampaikan, terdapat pelbagai persoalan yang dapat di kupas dari segi aspek bagaimana untuk melahirkan  pelajar yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti. Selain itu persoalan yang kerap kali berbangkit adalah apakah peranan ibu bapa,para pendidik,masyarakat dan para peljar itu sendiri untuk menjadikan matlamat melahirkan graduan dari kolej muhupun university yang berkualiti,kreativiti dan berkabiliti menjadi satu kenyataan. Sumbangan apakah yang mampu di hadiahkan kepada individu mahupaun Negara setelah Berjaya melahirkan pelajar yang berkualiti.kreativiti dan berkabiliti ini.


[3] Kajian Amalan Beragama di Kalangan Pelajar Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.
(Ahmad Sharifuddin Mustafa,Nik Kamal Wan Muhammed & Shah Rul Anuar Nordin.)


dah baca?? (^_^) Terima kasih

LIRIK LAGU UNGU: PERCAYA PADAKU


Aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu
seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu.



reff:Berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga akhir waktu menjemputku

Ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga akhir waktu menjemputku

Saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)

Agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku



repeat reff
Tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu



repeat reff
Berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga akhir waktu menjemputku


dah baca?? (^_^) Terima kasih

~..(^-^) HiDuP Mesty CeRia..~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Valentine's day pumping heart
CreaTed By MieRa... kiSaH MaNusSia..-AkiEmiE..